Utsjekk Bruk rabattkupong Ordre detaljer Produkt Delsum KARABINKROK 9MM × 1 kr 22,50 (inkl. mva) Delsum kr 22,50 (inkl. mva) Totalt kr 22,50 (inkl. kr 4,50 MVA) Kupongkode Bruk rabattkupong Dine opplysninger Epostadresse * Ugyldig epostadresse Postnummer * Ugyldig postnummer Postnummeret vil bli brukt til å finne tilgjengelige fraktalternativer Neste Levering Sende til en annen adresse? Fornavn *Etternavn *Firmanavn (valgfritt)Land / Region *NorgeAdresse *Adresselinje 2 (valgfritt)Postnummer *Poststed *Delstat / Fylke (valgfritt) Neste Betaling Faktureringsdetaljer Fornavn *Etternavn *Firmanavn (valgfritt)Land / Region *NorgeAdresse *Adresselinje 2 (valgfritt)Postnummer *Poststed *Delstat / Fylke (valgfritt)Telefon *E-postadresse *Velg en servicepartner * Velg en servicepartnerDEKKTEAM TØNSBERG AVD. TRÆLLEBORG, Træleborgveien 11, 3112, TønsbergJakobsen DA, Musdalsvegen 551, 2635, TRETTENFagdekk Bil & Dekk Service AS, Kvernhushaugen, 6854, KaupangerEiksenteret Avd Bergen, Liavegen 25, 5132, NyborgEiksenteret Avd Malmefjorden, Holamyra 11, 6445, MalmefjordenEiksenteret Avd Lyngdal, Nye Monodveien 14, 4580, LyngdalEiksenteret Avd Lier, Lierstranda 58, 3414, LierstrandaEiksenteret Avd Levanger, Mula 3, 7609, LevangerEiksenteret Avd Kleppe, Rogneveien 2, 4352, KleppeEiksenteret Avd Heimdal, Terminalen 4 B, 7080, HeimdalEiksenteret Avd Furnes, Furnesveien 221, 2319, HamarEiksenteret Avd Sogndal, Galdetoppen, 6869, HafsloEiksenteret Avd Gol, Elvevegen 5, 3550, GolEiksenteret Avd Flisa, Industrivegen 14, 2270, FlisaEiksenteret Avd Fagernes, Bygdinveien 151, 2900, FagernesEiksenteret Avd Sarpsborg, Bredmyra 6B, 1739, BorgenhaugenEiksenteret Avd Bardufoss, Andslimoen, 9325, BardufossEiksenteret Avd Haugesund, Eikeskogvegen 72, 5570, AksdalVianor Flatanger, Storlavika 2, 7770, FlatangerVianor Sandnes, Gjesdalveien 3, 4306, SandnesVianor Mo i Rana, Mellomvika 44, 8624, Mo i RanaVianor Vinje, Verkstadvegen 1, 3890, VinjeVianor Hokksund, Industriveien 7, 3300, HokksundVianor Hitra, Stenebygget, 7240, HitraVianor Sand, Verven 5, 4230, SandVianor Grenland Herkules, Ulefossveien 20, 3730, SkienVianor Olderdalen, Olderdalsvegen 48, 9146, OlderdalenVianor Voss, Brynaskogen 45, 5700, VossVianor Verdal, Magnus den godesveg 25, 7657, VerdalVianor Tynset, Elvegata 8, 2500, TynsetVianor Surnadal, Industrivegen 47, 6652, SurnadalVianor Steinkjer, Bogaveien 18, 7725, SteinkjerVianor Stavanger Forus, Maskinveien 12, 4033, Stavanger ForusVianor Sandefjord, Pindsleveien 21, 3221, SandefjordVianor Rjukan, Svaddeveien 103, 3660, RjukanVianor Rena, Hovdmoen, 2450, RenaVianor Oslo Alnabru, Verkseier Furulundsv. 5, 668, OsloVianor Orkanger, Franslykkja 11, 7300, OrkangerVianor Notodden, Semsveien 38, 3676, NotoddenVianor Narvik, Holmenveien 18, 8514, NarvikVianor Namsos, Industriveien 3, 7820, NamsosVianor Lillehammer, Industrigata 47, 2619, LillehammerVianor Drammen, Lierstranda 56, 3414, Drammen LierstrandaVianor Levanger, Trekanten 2, 7604, LevangerVianor Leira Valdres, Kongsveien 10, 2920, LeiraVianor Kristiansand, Stemmane 4 A, 4636, KristiansandVianor Kongsvinger, Gaupeveien 3, 2211, KongsvingerVianor Kongsberg, Numedalsvn. 7, 3617, KongsbergVianor Haugesund, Raglamyrveien 11, 5536, HaugesundVianor Harstad Dekkverksted, Klubbholmen 1B, 9409, HarstadVianor Hamar, Midtstranda 77, 2321, HamarVianor Hafslo, Galdetoppen, 6869, HafsloVianor Grimstad, Lillesandsveien 25, 4877, GrimstadVianor Elverum, Svartbekkveien 94, 2411, ElverumVianor Egersund, Eideveien 1, 4373, EgersundVianor Bergen Loddefjord, Lyderhornsveien 287, 5171, Bergen LoddefjordVianor Arendal, Stoaveien 17, 4848, ArendalDekkpartner Telemark Dekksenter AS, Moen 17, 3946, PorsgrunnDekkpartner Tromsdalen, Bruvegen 3, 9020, TromsdalenDekkpartner Bilvulkan AS, Ramstadveien 10, 1850, MysenDekkpartner Stord Dekkservice AS, Heiane, 5412, BergenDekkpartner Rydning Bilteam Silsand AS, Laukhellaveien 96, 9303, SilsandDekkpartner Martin Monsen AS, Marmorveien 3, 8201, FauskeDekkpartner Dekkhuset AS, Blombakken 4, 5911, AlversundDekkpartner Bil & Dekkservice AS Stamsund, J.M. Johansensvei 189, 8340, StamsundDekkpartner Agder Supply AS, Blakstadheie Ind.omr., 4820, FrolandDekkTeam avd. Kristiansand, Nye Teglverksvei 17 B, 4632, Kristiansand SDekkTeam avd. Sarpsborg, Industriveien 17, 1725, SarpsborgDekkTeam avd. Randsfjord, Musmyrveien 13, 3520, JevnakerDekkTeam avd. Jessheim, Industriveien 19, 2069, JessheimDekkTeam avd. Eidsvoll, Industriveien 44, 2072, DalDekkTeam avd. Vinstra, Lomovegen 12, 2640, VinstraDekkTeam avd. Trysil, Vestsidevegen 56, 2420, TrysilDekkTeam avd. Skarnes, Slomarka 22, 2100, SkarnesDekkTeam avd. Lillehammer, Strandpromenaden 70, 2609, LillehammerDekkTeam avd. Kongsvinger, Sideveien 9C, 2211, KongsvingerDekkTeam avd. Furnes, Gjerluvegen 8, 2320, FurnesDekkTeam avd. Haugesund, Fjellveien 2, 5532, HaugesundDekkTeam Kristiansund AS, Pilotveien 9, 6517, KristiansundDekkTeam Bilhjelp Trondheim as, Terminalen 1, 7080, HeimdalDekkTeam Trofors Bil og Landbruksverksted AS, Troforsvegen 106, 8683, TroforsDekkTeam Saltdal Dekk og Bilservice AS, Kirkegata 36, 8250, RognanBest Drive Surnadal Avd. 5356, Industrivegen 49, 6652, SurnaBest Drive Storslett Avd. 5353, Sentrum 33, 9151, StorslettBest Drive Fosen Avd. 5351, Industriveien 21, 7130, BrekstadBest Drive Fagernes Avd. 5339, Spikarmoen 11, 2901, FagernesBest Drive Gol Avd. 5338, Enden 5, 3550, GolBest Drive Setermoen Avd. 5876, Industriveien 5, 9360, BarduBest Drive Harstad Avd. 5870, Stangnesterminalen 4, 9409, HarstadBest Drive Namsos Avd. 5848, Industriveien 9, 7820, SpillumBest Drive Trondheim Sandmoen Avd. 5841, Kvenildskogen 12, 7093, TillerBest Drive Oppdal Avd. 5836, Ola Setroms veg 43, 7340, OppdalBest Drive Bergen Kokstad Avd. 5668, Kokstaddalen 26, 5257, KokstadBest Drive Haugesund Avd. 5652, Industrigt. 8, 5537, HaugesundBest Drive Stavanger Avd. 5648, Gamle Forusveien 37-39, 4031, StavangerBest Drive Mandal Avd. 5644, Sommerkroveien 7, 4515, MandalBest Drive Borgeskogen Avd. 5620, Borgeskogen 53, 3160, StokkeBest Drive Otta Avd. 5456, Skansen 26, 2670, OttaBest Drive Lillehammer Avd. 5452, Hovejordet 20, 2624, LillehammerBest Drive Hamar Avd. 5436, Disenstrandveien 19, 2321, HamarBest Drive Skjetten Avd. 5420, Hvamvn. 1, 2013, SkjettenBest Drive Drammen Avd. 5254, Tegelverksveien 17, 3413, LierBest Drive Ski Avd. 5228, Industrivn. 7, 1400, SkiBest Drive Moss Avd. 5226, Solgaard Skog 13, 1599, MossFron Traktor Service As, Rustvegen 170, 2640, VinstraTraktorservice As avd. Leira, Brustogosvingen 2, 2920, LeiraBil Og Anleggsdekk As, Sandnesveien 362, 4312, SandnesFlom Kjetting AS, Stokkevannveien 17, 3962, StathelleTanabru Service As, Deatnodearbmi 6, 9845, TanaGummiservice As, Larvik, Elvevn. 25, 3262, LarvikLundsrud Enk, Legangers Gate 8, 1771, HaldenFagdekk Western Bilgummi AS, Ringeriksveien 22 A, 3400, LierFagdekk Trucksenter AS, Forusbeen 17, 4033, StavangerFagdekk PolarDekk AS, Nordre Gate 10, 8622, Mo I RanaFagdekk Hemsedal Dekksenter AS, Sollautsvegen 1050, 3560, HemsedalFagdekk Haslestad Gummiservice AS, Industriveien 11, 3174, RevetalFagdekk Harstad Dekksenter AS, Stangnesterminalen 13, 9409, HarstadFagdekk Hadeland Dekk AS, Mohagavegen 84, 2770, JarenFagdekk Dekkspesialisten Larvik AS, Elveveien 130, 3271, LarvikFagdekk Dekkspesialisten AS, Rolighetsveien 1C, 3933, PorsgrunnFagdekk Dekkservice Volda AS, Morkamyra 23, 6105, VoldaFagdekk Dekkservice Kvinesdal AS, Industrigata 29, 4480, KvinesdalFagdekk Dekksentret Lierskogen(Sagvollen brd.), Drammensveien 267, 3420, LierskogenFagdekk BILDEKK AS, Fjordavn. 32, 9610, RypefjordFagdekk Bergen Bildekk AS, Haakonsvernvn. 61, 5173, LoddefjordEiksenteret Avd Voss, Regimemtvegen 14, 5705, VossEiksenteret Avd Vinstra, Transportvegen 53, 2640, VinstraEiksenteret Avd Varhaug, Opstadveien 651, 4360, VarhaugEiksenteret Avd Surnadal, Industriveien 29, 6652, SurnadalEiksenteret Avd Stokke, Melsomvikveien 7, 3160, StokkeEiksenteret Avd Steinkjer, Fjordgata 4, 7714, SteinkjerEiksenteret Avd Spillum, Navarveien 23, 7820, SpillumEiksenteret Avd Skien, Hagebyveien 40, 3734, SkienEiksenteret Avd Rykene, Presteveien 37, 4821, RykeneEiksenteret Avd Rissa, Leiravegen 20, 7100, RissaEiksenteret Avd Oppdal, Nordre Industriveg 230, 7340, OppdalVianor Åsen, Stasjonsveien 5, 7630, ÅsenVianor Kragerø, Sannidalsvn 180, 3766, KragerøVianor Åfjord, Åvegen 7, 7170, ÅfjordVianor Grenland Kjørbekk, Kjørbekkdalen 7B, 3730, SkienVianor Ytterøy, Nesset, 7629, YtterøyVianor Honningsvåg, Nordkappveien 14B, 9750, HonningsvågVianor Fornebu, Snarøyveien 67, 1364, SnarøyaVianor Øyer, Fiskehusveien 35, 2636, ØyerVianor Trondheim Syd, Torgardstrøa 6, 7093, Trondheim TillerVianor Trondheim Leangen, Leangen allè 8, 7044, Trondheim, LeangenVianor Tromsø, Terminalgata 90, 9003, TromsøVianor Svolvær, Industriveien 21, 8300, SvolværVianor Stjørdal, Øyanvegen 52, 7514, StjørdalVianor Sandvika, Løxaveien 7, 1351, SandvikaVianor Rørvik, Fossavegen 15, 7900, RørvikVianor Røros, Osloveien 25, 7374, RørosVianor Fredrikstad, Rolvsøyveien 402, 1666, FredrikstadVianor Risør, Kranveien 58 b, 4950, RisørVianor Oslo Økern, Eikenga 29, 579, OsloVianor Bergen Åsane, Liamyrane 14 A, 5132, Bergen ÅsaneVianor Moss, Årvollskogen 90, 1529, MossVianor Lillestrøm, Leiraveien 15, 2000, LillestrømVianor Larvik, Løkka 11, 3271, LarvikVianor Kyrksæterøra, Hollaveien 2 C, 7200, KyrksæterøraVianor Hønefoss, Hensmoen, Hensmoveien 40, 3516, HønefossVianor Gol, Husøynvegen 9, 3550, GolVianor Flisa, Kjølabakken 28, 2270, FlisaVianor Bryne (Jæren), Vardheiveien 50, 4340, BryneVianor Bodø, Dreyfushammeren 15, 8012, BodøVianor Bjørkelangen, Serviceveien 5, 1940, BjørkelangenVianor Alta, Industrihøyden 4, 9513, AltaDekkpartner Tønsberg Vulk, Korniveien 4, 3157, BarkåkerDekkpartner Larsnes Last og Buss AS, Rønnebergplassen 21, 6084, LarsnesDekkpartner Dekkservice AS, Årøsetervegen 1, 6422, MoldeDekkTeam avd. Tønsberg, Fjordgaten 7, 3125, TønsbergDekkTeam avd. Stickler, Nordre Fokserød 21, 3241, SandefjordDekkTeam avd. Årnes, Leirvegen 18, 2150, ÅrnesDekkTeam avd. Spydeberg, Sørmyrveien 3, 1820, SpydebergDekkTeam avd. Lørenskog, Industriveien 9, 1473, SkårerDekkTeam avd. Kløfta, Dyrskuevegen 36, 2040, KløftaDekkTeam Ålesund AS avd. Ysteneset, Ystenesgata 26, 6007, ÅlesundDekkTeam Ålesund AS avd. Vegsund, Vassmyra 1, 6037, EidsnesDekkTeam Tiller AS, Østre Rosten 80, 7075, TillerDekkTeam Salten Dekksenter Stormyra AS, Stormyrveien 50, 8008, BodøDekkTeam Salten Dekksenter AS, Munarvollveien 1, 8030, BodøDekkTeam Marinepollen Autosenter AS, Repslagergata 20, 8300, SvolværDekkTeam Tilhengerservice Dag Rune Straumsnes ENK, Bakkelyveien 29, 9700, LakselvDekkTeam R86 Dekksenter AS, Sjøgata 32, 9300, FinnsnesDekkTeam Pettersens Service ENK, Makkaurvegen 11, 9990, BåtsfjordDekkTeam Johannessen Service AS, Leirvika, 9610, RypefjordDekkTeam avd. Tromsø, Skattørvegen 50, 9018, TromsøBest Drive Åkrehamn Avd. 5364, Stongsvingen 81, 4270, ÅkrehamnBest Drive Odda Avd. 5362, Røldalsveien 44/46, 5750, OddaBest Drive Stjørdal Avd. 5355, Sutterøygt. 14, 7502, StjørdalBest Drive Steinkjer Avd. 5354, Byaveien 50, 7715, SteinkjerBest Drive Frøya Avd. 5352, Nordfrøyveien 447, 7260, SistrandaBest Drive Åfjord Avd. 5350, Vassnesset 12, 7170, ÅfjordBest Drive Levanger Avd. 5340, Gråmyrvegen 18, 7608, LevangerBest Drive Tønsberg Avd. 5329, Solkilen 3, 3118, TønsbergBest Drive Tromsø Avd. 5874, Skattørvegen 39, 9018, TromsøBest Drive Bodø Avd. 5866, Olav V gt. 110, 8004, BodøBest Drive Mo i Rana Avd. 5856, Stigeplatåveien 9, 8601, Mo I RanaBest Drive Mosjøen Avd. 5852, Nyrudveien 11, 8657, MosjøenBest Drive Molde Avd. 5824, Verftsgt. 7, Bolsønes, 6416, MoldeBest Drive Ålesund Avd. 5820, Brusdalsvn. 202, 6011, ÅlesundBest Drive Bergen Minde Avd. 5664, Minde Allé 39, 5068, BergenBest Drive Bergen Nyborg Avd. 5660, Litleåsveien 4, Nyborg, 5132, NyborgBest Drive Sørlandsparken Avd. 5641, Skibåsen 42D, 4632, KristiansandBest Drive Arendal Stoa Avd. 5636, Åsbieveien 13, 4848, ArendalBest Drive Skien Avd. 5628, Rødmyrlia 9, 3735, SkienBest Drive Rudshøgda Avd. 5448, Rudsvegen 11, 2360, RudshøgdaBest Drive Bærum Avd. 5250, Olav Ingstads vei 1, 1351, RudBest Drive Oslo Sjølyst Avd. 5238, Karenlyst Allé 5, 277, OsloBest Drive Oslo Furuset Avd. 5232, Søren Bulls vei 2, 1051, OsloBest Drive Sarpsborg Avd. 5220, Vingulmorkveien 29, 1710, Sarpsborg Del opp. Få først. Betal senere. Kortbetaling Vipps Betal med Vipps Fordi nettleseren din ikke støtter JavaScript, eller JavaScript er slått av, må du klikke på Oppdater total før du sender ordren. Om du ikke gjør det, risikerer du å betale mer enn beløpet som vises ovenfor. Oppdater totaler Dine personopplysninger brukes til å behandle ordren din, øke brukervennligheten på denne nettsiden og andre formål som beskrevet i våre personvernregler. Firmaavtale / BedriftsavtaleKontakt Flom Kjetting AS for å inngå en samarbeidsavtale med ossGi beskjed om dere ønsker at vi legger dere inn som fakturakunde (kredittsjekk foretaes). Privatpersoner. Standard salgsbetingelser Innholdsfortegnelse: Innledning Avtalen Partene Priser Avtaleinngåelsen Ordrebekreftelse Betaling Levering m.v. Risikoen for varen Angrerett og Retur Undersøkelsesplikt Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse Kjøperens rettigheter ved forsinkelse Kjøperens rettigheter ved mangel Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold Garanti Personopplysninger Konfliktløsning 1. Innledning Dette kjøpet er regulert av den nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Med forbrukerkjøp menes her salg av vare til forbruker som ikkehovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, og når selgeren opptrer i næringsvirksomhet med salg av varer over internett. Kontrakten er utarbeidet og anbefalt brukt av Forbrukerombudet. Forbrukerkjøp over Internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettsloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukerufravikelige rettigheter. Vilkårene i kontrakten skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter forhandelen. Selgeren kan velge å tilby kjøperen bedre vilkår enn det som fremgår av disse salgsbetingelsene. I tilfeller hvor kontrakten ikke direkte gir løsningen på en problemstilling, må kontraktenutfylles med relevante lovbestemmelser. 2. Avtalen Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direktekorrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene. Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning. 3. Partene Selger Firmanavn: Flom Kjetting AS Kontaktadresse: Stokkevannveien 17, 3962 Stathelle E-post: post@flom.no Telefonnummer: 35968790 Organisasjonsnummer: 938202222 Kjøper er den person som foretar bestillingen. 4. Priser Prisene, som er oppgitt i nettbutikken, inkluderer merverdiavgift. Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive mva, frakt og andre avgifter samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt. Untatt er Vareleveranser til Svalbard eller Jan Mayen eller annen export hvor mva fritak og/ eller tollkostnader og fraktkostnader håndteres spesielt i de enkelte tilfeller. Mail sendes kunden for godkjenning før varer sendes. 5. Avtaleinngåelse Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren. En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. 6. Ordrebekreftelse Når selgeren har mottatt kjøperens bestilling, skal selgeren uten ugrunnet opphold bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse til kjøperen. Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig. 7. Betaling Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestillingen i inntil 4 dager fra bestillingen. Ved betaling med kredittkort, vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse. Tilbyr selgeren etterfakturering, skal fakturaen til kjøperen utstedes ved forsendelse avvaren. Forfallsfristen skal settes til minimum 14 dager fra kjøperen mottar forsendelsen. Har selgeren særskilt behov for å kreve forskuddsbetaling fra kjøperen, for eksempel vedtilvirkningskjøp, kan selgeren kreve dette. Kjøpere under 18 år kan kun betale direkte ved selgerens levering av varen eller vedutlevering av varen ved postoppkrav. 8. Levering m.v. Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper innen rimelig tid og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Skal selgeren sørge for at varen blir sendt til kjøperen, plikter han å få varen fraktet til bestemmelsesstedet på egnet måte og på vanlige vilkår for slik transport. Bestemmelsesstedet er hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene. 9. Risikoen for varen Risikoen for varen går over på kjøperen når tingen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv. 10. Angrerett og Retur Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Angrerett innebærer at du som privatperson (kjøperen) uten grunn kan returnere varen til selgeren (Flom Kjetting AS) selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert.Til opplysning gjelder ikke forbrukerkjøpslovens regler i kjøp mellom næringsdrivende. I disse tilfellene vil utgangspunktet være avtalen som er inngått og kjøpslovens regler. Lov om angrerett gjelder heller ikke for næringsdrivende. Det betyr at det bare er forbrukere som har 14 dagers angrerett på kjøp over internett, telefon, gatesalg, messesalg og så videre. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt. Mottar kjøperen angreskjema og de nødvendige opplysningene på et senere tidspunkt enn ved levering av varen, begynner angrefristen å løpe fra den dagen kjøperen mottar angrerettsskjema og opplysningene. Har kjøperen ikke mottatt tilstrekkelig informasjon eller angrerettsskjema, vil angrefristen likevel gå ut 3 måneder etter at varen er mottatt. Dersom kjøperen ikke har fått informasjon om angrerett i det hele tatt, vil fristen være 1 år. Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren. Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til selgerens rådighet. Selgeren kan ikke fastsette gebyrer for kjøperens bruk av angreretten, men selgeren kan kreve at kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen. Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i vesentlig uendret tilstand eller i samme tilstand som kjøper mottok varen, og må kunne re-selges som ny vare. Kjøperen skal sende varen tilbake til selgeren i originalemballasje. Kjøperen kan ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt, varer som etter sin art ikke kan tilbakeleveres, eller på lyd- og bildeopptak (herunder CDer, DVDer) eller datamaskinprogrammer hvor forseglingen er brutt. Det sistnevnte unntaket gjelder kun dersom selger klart og tydelig har opplyst om vilkårene for bortfall av angreretten på forseglingen. 11. Undersøkelse av varen Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til selgeren ved reklamasjon jf. kontraktens punkt 12. 12. Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år. Ved forsinkelse må krav rettes selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert. Dersom varen er betalt med kredittkort, kan kjøperen også velge å reklamere og sende krav direkte til kredittyter (kredittkortselskapet). Meldingen til selgeren eller kredittyter bør være skriftlig (e-post, telefaks eller brev). 13. Kjøperens rettigheter ved forsinkelse Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og kreve erstatning fra selgeren. Oppfyllelse Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, kan kjøperen fastholde kjøpet og sette en rimelig tileggsfrist for oppfyllelse fra selgeren. Kjøperen kan likevel ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan forbrukeren kreve oppfyllelse. Heving Kjøperen kan heve avtalen med selgeren dersom forsinkelsen er vesentlig eller hvis selgeren ikke leverer varen innen den tilleggsfristen for oppfyllelse som kjøperen har fastsatt. Kjøperen kan likevel ikke heve avtalen mens tilleggsfristen løper, med mindre selgeren har sagt at han eller hun ikke vil oppfylle innen fristen. Erstatning Kjøperen kan videre kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av forsinkelsen fra selgerens side jf. forbrukerkjøpslovens § 24. Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon jf. denne kontraktens punkt 11. 14. Kjøperens rettigheter ved mangel Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og erstatning fra selgeren. Retting eller omlevering Dersom varen har en mangel, kan kjøperen kreve at selgeren retter mangelen eller omleverer tilsvarende vare. Selgeren kan motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Selgeren skal foreta rettingen eller omleveringen innen rimelig tid. Retting eller omlevering skal foretas uten kostnad for kjøperen, uten risiko for at kjøperen ikke får dekket sine utlegg og uten vesentlig ulempe for kjøperen. Selgeren kan ikke foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere forsøk er rimelig. Selv om kjøperen verken krever retting eller omlevering, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering, kan kjøperen ikke kreve prisavslag eller heving. Prisavslag Dersom mangelen ikke rettes eller omleveres, kan kjøperen kreve forholdsmessig prisavslag. Heving I stedet for prisavslag kan kjøperen heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig. Erstatning Kjøperen kan også kreve erstatning for økonomisk tap han eller hun lider som følge av at varen har en mangel jf. forbrukerkjøpslovens § 33. Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon jf denne kontraktens punkt 12. Reglene om reklamasjon gjelder i tillegg til, og uavhengig av, reglene om angrerett og eventuelle garantier stilt av selger. 15. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 10 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelseav avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikkeforskuddsbetalte uavhentede varer. Oppfyllelse Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sinrett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet. Heving Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt. Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale. Erstatning Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46. Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav. Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selgeren belaste kjøper med et gebyr på kr. 300,- + frakt tur/retur. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år. 16. Garanti Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de rettighetene kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 13 og 14. 17. Personopplysninger Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Personopplysningene til kjøper under 15 år kan ikke innhentes med mindre selgeren har samtykke fra foreldre eller foresatte. Kjøperens personopplysninger skal kun utleveres til andre hvis det er nødvendig for at selgeren skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle. Selgeren kan kun innhente kjøperens personnummer dersom det er saklig behov for sikker identifisering og slik innhenting er nødvendig. Hvis selgeren vil benytte kjøperens personopplysninger til andre formål, for eksempel til å sende kjøperen reklame eller informasjon ut over det som er nødvendig for å få gjennomført avtalen, må selgeren innhente kjøperens samtykke ved avtaleinngåelsen. Selgeren må gi kjøperen informasjon om hva personopplysningene skal brukes til og om hvem som skal bruke personopplysningene. Kjøperens samtykke må være frivillig og avgis ved en aktiv handling, for eksempel ved avkrysning. Kjøperen skal enkelt kunne kontakte selgeren, for eksempel pr telefon eller e-post dersom han eller hun har spørsmål om selgerens bruk av personopplysninger eller hvis han eller hun ønsker at selgeren sletter eller endrer personopplysningene. 18. Konfliktløsning Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten. Jeg har lest og aksepterer nettstedets vilkår og betingelser * Send ordre